REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
W ciągu miesiąca pozyskano ponad 200 hektarów pod budowę lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
W ciągu miesiąca pozyskano ponad 200 hektarów pod budowę lotniska CPK
Od początku listopada spółka CPK podpisała 39 protokoły uzgodnień, które poprzedzają zawarcie aktów notarialnych, dla nieruchomości o łącznej powierzchni aż 207 hektarów. Zainteresowanie mieszkańców na ostatniej prostej Programu Dobrowolnych Nabyć w obszarze lotniska było tak duże, że spółka CPK przedłużyła o kilka dni możliwość finalizowania uzgodnień.
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]
Niecały rok temu w spółce CPK rozpoczęły się duże zmiany. Po urealnieniu harmonogramu inwestycji, projekt jest konsekwentnie realizowany. W tym czasie podpisanych zostało kilkadziesiąt ważnych umów. Pozyskano setki hektarów gruntów, a także milionowe dotacje z Unii Europejskiej. Zaprezentowano nowy projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego oraz preferowane przebiegi nowych linii Kolei Dużych Prędkości.
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
Zintegrowana Sieć Kolejowa CPK. W przygotowaniu nowy plan inwestycji poza linią „Y”artykuł
Pokaż artykuł
Zintegrowana Sieć Kolejowa CPK. W przygotowaniu nowy plan inwestycji poza linią „Y”
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dostarczyła do większości urzędów marszałkowskich raporty z warsztatów prowadzonych w ramach projektu Zintegrowanej Sieci Kolejowej (ZSK), które w tym roku odbyły się we wszystkich 16 województwach. Jednocześnie ruszyły prace analityczne, których efektem będzie wkład merytoryczny do planowanego rozporządzenia w sprawie docelowej sieci kolejowej w Polsce. Trwają też przygotowania do powołania Rady Naukowej ZSK, która będzie opiniowała prace ekspertów.
CPK publikuje Strategię biznesową oraz Strategię zrównoważonego rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
CPK publikuje Strategię biznesową oraz Strategię zrównoważonego rozwoju
Strategia Rozwoju CPK z perspektywą do roku 2040 wskazuje, jak rozwijana będzie Spółka Centralny Port Komunikacyjny. Odpowiada na pytania o kluczowe cele tego wyjątkowego programu inwestycyjnego. Wskazuje także konkretne kroki niezbędne do uruchomienia nowego lotniska i Kolei Dużych Prędkości. Drugi opublikowany właśnie dokument to Strategia ESG: oparta na czterech filarach oraz 24 celach, które wyznaczają kierunki dotyczące zrównoważonego rozwoju. Jest pierwszym tego typu dokumentem przedstawiającym zaangażowanie spółki w obszarach ochrony środowiska naturalnego, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
firma
Pokaż firmę
Uniwersytet Medyczny w Łodzi
firma
Pokaż firmę
Muzeum Sztuki w Łodzi
firma
Pokaż firmę
Sąd Apelacyjny w Łodzi
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkini
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Z siedmiu ofert wybrana została najkorzystniejsza, która spełniła wszystkie postawione warunki i uzyskała łącznie najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny.
Tunel pod Łodzią. Na placach budowy poza centrum też się dzieje! [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod Łodzią. Na placach budowy poza centrum też się dzieje! [FILM+ZDJĘCIA]
W Łodzi powstaje tunel średnicowy, który przyspieszy codzienne podróżowanie po mieście i umożliwi nowe połączenia z innymi miastami. Zaglądamy na place budowy poza centrum: stacji Koziny, dworca Żabieniec i Łodzi Kaliskiej.
"Tak" dla inwestycji CPK. "Nie" dla sprzedaży iluzjiartykuł
Pokaż artykuł
"Tak" dla inwestycji CPK. "Nie" dla sprzedaży iluzji
– "Po ogłoszeniu w czerwcu br. przez Premiera decyzji kierunkowej dotyczącej CPK nie ma żadnych wątpliwości co do realizacji Programu CPK. Ruch społeczny, który przekonuje opinię publiczną i rząd do konieczności realizacji Programu CPK wpisuje się w sformułowane już stanowisko obecnego rządu w tej sprawie. Mamy więc do czynienia z sytuacją nietypową: publicznego przekonywania przekonanych. Jako rządowy inwestor odpowiedzialny za realizację Programu CPK niniejszym informujemy przedstawicieli stowarzyszenia „Tak dla CPK”: wszyscy jesteśmy „na tak” dla CPK. I każdego dnia działamy w kierunku zrealizowania inwestycji" – informuje spółka CPK.
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkościartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości, która połączy Warszawę, CPK i Łódź. Akt notarialny został podpisany z właścicielem działki, który przystąpił do Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN), przygotowanego przez spółkę CPK. Program skierowany jest do właścicieli nieruchomości zabudowanych, przez które ma przebiegać wyznaczona trasa.
Wrocław z Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Wybrano wykonawcę studium dla tej inwestycjiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław z Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Wybrano wykonawcę studium dla tej inwestycji
Kolejne bardzo dobre informacje dotyczące kolei dużych prędkości na Dolnym Śląsku. Spółka Centralny...
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDPartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDP
Spółka CPK podpisała umowę z hiszpańską firmą inżynieryjną INECO na doradztwo techniczne przy projektowaniu i budowie Kolei Dużych Prędkości. Partner CPK ma bogate doświadczenie przy planowaniu, projektowaniu i budowie sieci KDP w Hiszpanii, która liczy prawie 4 000 km linii szybkich kolei i jest obecnie najdłuższa w Europie.
Tunel KDP pod Łodzią: Rozpoczynają się ekspertyzy stanu technicznego budynków artykuł
Pokaż artykuł
Tunel KDP pod Łodzią: Rozpoczynają się ekspertyzy stanu technicznego budynków
Spółka CPK podpisała umowę na wykonanie dodatkowych ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
CPK: W 2026 r. ruszą przetargi na ponad 40 mld złartykuł
Pokaż artykuł
CPK: W 2026 r. ruszą przetargi na ponad 40 mld zł
Plan postępowań inwestycyjnych spółki CPK zakłada, że w latach 2026 - 2028 uruchomionych zostanie niemal 100 postępowań o wartości powyżej 1 mln zł netto każdy. Tylko w 2026 roku orientacyjna wartość przetargów sięgnie ok. 40 mld zł. Największe z nich mają dotyczyć m.in. robót budowalnych na linii kolejowej Warszawa – Łódź oraz budowy dróg i infrastruktury lotniskowej. Całość oznaczać będzie wdrażanie innowacyjnych technologii, nowe inwestycje i miejsca pracy. Inwestycje te staną się również kołem zamachowym rozwoju polskiej gospodarki.
Tunel średnicowy w Łodzi – kluczowa inwestycja czy ryzykowny projekt? Czy Łódź stanie się nowym centrum mobilności biznesowej?artykuł
Pokaż artykuł
Tunel średnicowy w Łodzi – kluczowa inwestycja czy ryzykowny projekt? Czy Łódź stanie się nowym centrum mobilności biznesowej?
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Dzięki niej czas przejazdu między największymi miastami skróci się, a sama Łódź może stać się kluczowym punktem na mapie transportowej kraju. Jakie są rzeczywiste koszty tego przedsięwzięcia? Czy mieszkańcy odczują korzyści, a może wręcz przeciwnie – zmierzą się z negatywnymi skutkami? I wreszcie, jak na tę inwestycję wpłynie inflacja oraz rosnące ceny materiałów budowlanych?
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
REKLAMA